czwartek, 3 października 2013

Czernidłak kołpakowaty

http://www.youtube.com/watch?v=dFttaXuC0BM

Za kabaretem starszych panów-na grzyby-rybom i lwybom dajmy spokój-kwestia przekonań osobistych, acz nie zamierzam czynić ingerencji w niczyje poglądy osobiste.
Takiż oto rośnie mi jutry obiad nieopodal pkp, zresztą nie tylko tam, gdyż jest to kolejny omijany, choć charakterystyczny i pyszny gatunek grzybcia, którego trudno z czymkolwiek innym pomylić, posiadając wadę wzroku niewiele większą (-1,5;-0,75) od mojej.
I co niżej przytaczam, mój jutrzejszy obiad jest nie tylko magazynem metali ciężkich ;-)

A ten znowu o grzybach-spodziewał się pewnie ten kto mnie zna.
Ale cóż to za grzyb!

"Owocniki czernidłaka kołpakowatego są cenione jako źródło składników odżywczych oraz substancji o działaniu leczniczym. Wykazano antybakteryjne, przeciwzapalne i przeciwnowotworowe działanie C. comatus, a także jego zdolność do obniżania poziomu cukru oraz cholesterolu i trójglicerydów we krwi."

Za:
http://grzybyhobby.pl/index.php/artykuy/232-biologia-uprawa-warto-odywcza-oraz-waciwoci-lecznicze-czernidaka-kopakowatego-artuku-pdf

W krajach azjatyckich które cenię ze względu na specyfikę kultury, a także (A może i głównie;-) ) ze względu na specyficzną urodę mieszkanek tychże jest nawet uprawiany na skalę przemysłową-jak u nas pieczarki, czy boczniaki



4 komentarze:

  1. Wiedziałem to! Pisz do mnie na Berdyczów, to znaczy na "urynau" na znanym imejlu na G.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałem, że na "doktorfiodorowskiplus@gmail.com" ale potem sprawdziłem, co znaczy pisać na berdyczów, więc "uryna now" z grubej ruru

      Usuń
  2. To był żart! Haha albo nawet CHA CHA! Pisz na urynau

    OdpowiedzUsuń